Clair Brothers

PRODUKTI:

  • AKUSTISKĀS SISTĒMAS

Clair Brothers dibinātāji ir audio nozares leģendas, kas par savu darbu saka: “Mēs neradām tikai ikoniskus skaļruņus. Mēs konstruējam skaņu!”

Clair Brothers ir uzņēmums, kas par savu mērķi uzstādījis radīt pasaulē izcilākos audio produktus. Uzņēmuma panākumu atslēga ir izcilība. Darba procesā tiek pievērsta uzmanība vissīkākajām detaļām un niansēm, tādējādi tiek panākta  izcila skaņas kvalitāte, kas ir pašsaprotami un tiek attiecināts uz ikvienu uzņēmumā radīto produktu.

Uzņēmumā ir projektēts pirmais skatuves monitors un izstrādāts pirmās iekārtās skaņas sistēmas iekštelpām, risinājumus, kas kļuvuši par nozares standartu.

Clair Brothers stāsts aizsākās 1954. gadā, kad pārtikas preču tirgotājs nolēma Ziemassvētkos saviem dēliem Džīnam (Gene) un Rojam (Roy) uzdāvināt apskaņošanas sistēmu. Brāļi jauniegūto aprīkojumu bez vilcināšanās lika lietā un izmantoja vietējos deju pasākumos, Lieldienu olu medībās un citos jauniešiem aktuālos notikumos. Tā sākās aizraušanās, kas pārtapa nozares leģendā.

1963. gadā Džīns un Rojs no vietējā mūzikas veikala iegādājās skaļruņu spoļu pārtīšanas biznesu, kas viņiem nodrošināja skaļruņu iegādi par dīlera cenām un iespēju būvēt akustiskās sistēmas Lankasteras mūzikas veikalam. 

Savas akustiskās iekārtas brāļi pārdeva mūziķiem, tāpēc bieži devās uz klubiem novērtēt savu produkciju koncertos. Tieši tur brāļi saprata, ka tiešs un nepastarpināts darbs ar mūziķiem ir tas, kas viņus interesē visvairāk, un dod iespēju gūt prieku un iespēju nopelnīt naudu.

F&M – vietējās mākslas koledža Lankasterā nolīga brāļus apkalpot mācību iestādes šovus un priekšnesumus. Nozīmīgākais no tiem bija 1966. gadā Dionas Vorvikas (Dionne Warwick) koncerta apkalpošana koledžā, telpā ar 4000 sēdvietām. Neilgi pēc tam, šajā pašā zālē brāļiem bija iespēja sadarboties ar Frenkiju Valli (Frankie Valli) un grupu Four Seasons. Jau tajā laikā Valli bija sapratis, cik ļoti kvalitatīva skaņas aparatūra ietekmē koncertu kvalitāti, tāpēc pieņēma lēmumu savā koncertturnejā izmantot pats savu skaņas aprīkojumu, nepaļaujoties uz katras koncerta vietas stacionāro aprīkojumu. Tikšanās ar brāļiem bija kā laimīgā loze – puiši bija aizrautīgi skaņas fani, bija pieejami un gatavi strādāt lēti. Par katru koncertu viņi toreiz prasīja 100 dolāru, kuros ietilpa arī transporta un viesnīcas izdevumi. Bija skaidrs, ka ne jau naudas dēļ abi brāļi piekrituši šim darbam. Kā atceras Džīns, viņu pirmā koncertturneja Ohaijo noslēdzās ar 40 dolāru peļņu. Tas bija ne pārāk ienesīgs darījums pat tālajā 1966. gadā, bet uzskatāmi ilustrēja jaunā uzņēmuma darbības principu – skaņa ir svarīgāka par visu!

Tiek uzskatīts, ka brāļi bija vieni no pirmajiem skaņas tehniķiem, kuri devās tūrēs kopā ar mūzikas grupām. Kopš tā laika, koncertturneju apkalpošana joprojām ir viens no būtiskākajiem uzņēmuma darbības virzieniem un darbinieku kaislība.

Koncertturneju nodrošināšana un darbs F&M koledžā radīja nepieciešamību pēc otras apskaņošanas sistēmas. Aizņemoties un krājot katru dolāru, brāļi savāca pietiekami lielu summu, lai iegādātos papildus aprīkojumu.  Drīz viņi saprata, ka, grupu skanējumam kļūstot skaļākam, viņu rīcībā esošais aprīkojums vairs netiek galā ar savu uzdevumu. Nepieciešamība radīja inovāciju – brāļi sāka kombinēt skaļruņu daļas un palielināt to jaudu, kas viņu piedāvāto aprīkojumu tolaik padarīja tirgū unikālu.

1968. gada grupas Cream koncerts 18 000 cilvēku auditorijai kļuva par Clair Brothers pirmo lielo koncertu. Šī pasūtījuma iegūšana bija sākums turpmākajā veiksmes ķēdē. Bobs Kirnans (Bob Kirnan) – skaņas un gaismas inženieris no Ņujorkas, kurš bija nolīgts apkalpot Cream koncertu, aizņemtības dēļ šo darbu piedāvāja brāļiem, kurus bija saticis viņu Four Seasons koncertturnejas laikā. Ja iepriekš Clair Brothers bija maza, pat nenozīmīga skaņas kompānija, tad šis šovs Filadelfijā mainīja visu. Turpmāk Filadelfijas koncertu rīkotājs Electric Factory saviem šoviem nolīga brāļus un ieteica tos arī tā brīža populārākajām Sanfrancisko grupām.

Attīstoties biznesam, brāļi pameta savas iepriekšējās darbavietas, lai pilnā apjomā koncentrētos uz Clair Brothers izaugsmi. Un viņi beidzot nolīga savus pirmos pastāvīgos darbiniekus.

Nākamie četri gadi (1968-1972) iezīmēja vērienīgu ražošanas attīstību un produktu klāsta paplašināšanos. Tieši šajā laikā uzņēmums ieviesa daudzas inovācijas, tai skaitā, skatuves grīdas monitorus, kuros skaļruņi tiek novietoti slīpi pret izpildītājiem; četru joslu skaņas sistēmas; elektronisku audiosignāla dalīšanu frekvenču joslās (crossovers) un alumīnija iekares sistēmas.

1970. gadā uzņēmumam pievienojās Brūss Džeksons (Bruce Jackson), kurš realizēja jaunas dizaina idejas. 1974. gads iezīmējās kā uzņēmuma “lielā izrāviena” gads, kad tika radīta slavenā S4 single-box četru joslu skaļruņu sistēma vienā korpusā ar iestrādātām iekares konstrukcijām. Šī sistēma tika izmantota Roda Stjuarta koncerttūrē, un radīja pietiekami lielu ažiotāžu industrijā, pateicoties kurai, jau 1975. gadā Clair Brothers tika nolīgti The Rolling Stones tūres apskaņošanas nodrošināšanai.

S4 sistēma ar periodiskiem tās uzlabojumiem palika nepārspēta 36 gadu garumā. Tās skaļruņi tika izmantoti pat 2008. gadā NY Mets stadiona slēgšanas pasākumā Ņujorkā.

Uzņēmuma patentētā I4 sistēma, kas tika izstrādāta un darbojās jau ar uzņēmuma izstrādātajiem digitālajiem procesoriem, nostiprināja uzņēmuma pozīcijas audio nozares pašā virsotnē. Clair Brothers radītie Lake I/O procesori, kas vēlāk tika pārdoti uzņēmumam Lake, iezīmē nākamo nozīmīgo soli uzņēmuma radīto inovāciju vēsturē.

Džīna un Roja iesāktais tiek turpināts arī nākamajā paaudzē – koncerttūres nodrošina Trojs Klērs (Troy Clair), bet sistēmu instalāciju nodaļu vada Berijs Klērs (Barry Clair).

Clair Brothers ir lepni par savu vēsturi un attīstību – no pieticīgiem pirmsākumiem ar viena šova apkalpošanu vietējā koncertzālē līdz augstākās kvalitātes pasaules līmeņa šovu tehniskam nodrošinājumam visā pasaulē.

Šobrīd uzņēmums ne tikai tehniski nodrošina pasaules mēroga šovus, bet var lepoties ar  plašu uzņēmumā radīto produktu klāstu, kuru var iegādāties ikviens, kurš vēlas nodrošināt savu pasākumu vai pasākuma norises vietu ar kvalitatīvu audio sistēmu.